در گذشته برای طراحی مبل میبایست از روش های قدیمی استفاده اما امروزه نرم افزارهای طراحی مبل ساخته شده اند که با استفاده از آنها بتوان به راحتی و بطور پیشرفته کار طراحی مبل را انجام داد. در این مقاله با 2 نمونه از این نرم افزارها آشنا میشویم. باما همراه باشید.

نرم افزار مبلمان (Soft Decor)

یکی از نرم افزارهای طراحی مبل، نرم افزار سافت دکور است که از نرم افزارهای قدرتمند, کاربردی در حوزه طراحی مبلمان و کالای چوب می باشد. سافت دکور یکی از ابزارهای مناسب در زمینه طراحی مبل و کالای چوب است که با امکان افزودن تعداد زیادی از مدل های سه بعدی مبلمان این مدل ها را در دو فضای دو بعدی و سه بعدی به نمایش می گذارد. همچنین این نرم افزار طراحی مبل با ارئه گالری مجازی برای نمایش و دسته بندی مناسب تکسچرهای پارچه, چرم, چوب و … قابلیت افزودن رنج نامحدودی از عکس های تکسچر را در هر زمانی ارائه می دهد.

نرم افزار (SolidWorks)


یکی دیگر از نرم افزارهای طراحی مبل، نرم افزار SolidWorks است که با امکان موجود در آن شما قادر به طراحی انواع مبلمان در این نرم افزار خواهید بود. این نرم افزار، طیف زیادی از متریال ها را پشتیبانی و ساپورت می کند و شما می توانید مبلمان فلزی، چوبی و پلاستیکی را با استفاده از آن طراحی کنید طراحی کنید. این ابزار برای طراحی مبلمان با اجزای مختلف مناسب بوده همچنین شما میتوانید طراحی های خود در این نرم افزار را با ویژگی های مورد علاقه خودتان تغییر دهید. شما میتوانید در این نرم افزار نیز یک بخش از خانه را به صورت کامل شبیه سازی کنید و به آسانی با اضافه کردن درها، پنجره ها وکاشی ها نمایی کلی از طرح نهایی داشته باشید. نرم افزار مدلسازی سه بعدی SolidWorks به شما این امکان را می دهد که به آسانی کابینت ها را با اتصالات، یراق آلات، رویه، لولا هاو دستگیره های آنها با تصورات خودتان شبیه سازی کرده و یک خانه عالی را طراحی کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *