نجاری مبلمان

نجاری مبل فرایندی است که طی آن چوب را توسط ابزار آلات مخصوص می تراشند. سپس از قطعات ساخته شده ، اسکلت اولیه مبل ساخته می شود. این موضوع بدیهی است که استحکام و عمر مبلمان به نحوه قرار گیری الوار ها کنار یک دیگر وابسته است. از همین بابت، ما در مجموعه باران، نجاری مبل را در کارگاه ، به صورت مرحله ای توسط چندین نفر انجام می دهیم. هر کدام از انها بخشی از کار مبلمان شما را پیش می برند. پس از ساخت فریم مبل با استحکام بالا، به بخش رویه کوبی ارسال شود تا ادامه فرایند صورت گیرد.

هزینه نجاری مبل

همانطور که می دانید مبلمان در انواع گوناگونی عرضه میشود. تفاوت عمده آنها ، متریال و کیفیت آن می باشد. هر کدام از متریال های به کار رفته در مبلمان ، نقش اصلی را در تعیین هزینه آن دارد. هر چقدر این ملزومات به کار رفته ، ارزشمندتر باشد، هزینه نجاری آن نیز بالاتر می رود. از طرفی این موضوع سبب میگردد که ظرافت کار به روی مبل بیشتر شود. مورد بعدی نوع چوبی است که در مبلمان شما بکار میرود. این موضوع تاثیر بسیار مهمی روی هزینه تعمیرات مبل میگذارد . از انواع چوب های به کار رفته در مبل، می توانیم به چوب های روسی ، گردو ، راش ، سفید ، بلوط و غیره اشاره کنیم.

دریافت مشاوره رایگان

انواع رنگ کاری مبل

در کارگاه تعمیرات مبلمان از دو روش برای رنگ کردن مبلمان استفاده می شود. اولین شیوه پاششی است که در آن، رنگ ها با استفاده از پیستوله روی کار اجرا می شود. نتیجه کار با رنگ پاششی بسیار مطلوب است که در اکثر موارد ، به همین روش صورت میگیرد. روش بعدی پوششی است. این شیوه به صورت دستی انجام می شود و نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد. رنگ ورقه طلا به همین شیوه انجام می شود و به دلیل زمان و ظرافت بیشتر کار، هزینه آن به مراتب بالاتر است.

رنگ کاری مبل

رنگ کاری مبل چوبی

مبلمان چوبی در مقایسه با سایر متریال ها، قابلیت رنگ پذیری بسیار بهتری دارند. برای اینکه دیگر بخش ها، رنگی نشود ابتدا همه قطعات مبل چوبی جدا می شود. سپس همه چوب مبل و قسمت های صدمه دیده، بتونه کاری می شود. پس از خشک شدن بتونه های مبل، با سنباده همه سطوح را صاف و صیقلی می نماییم. سپس با قلمو یا اسپری، پرایمر روی چوب های مبل اجرا میشود. سپس چندین نوبت سنباده میزنند. در آخر پس از چند بار رنگ کاری، سطح چوب با یک لایه محافظ پوشانده خواهد شد.

رنگ کاری مبل استیل

مبلمان استیل یکی از زیباترین مدلهای سرویس های مبل است. طریقه رنگ آمیزی استیل تقریبا شبیه به مبلمان چوبی می باشد. ابتدا قسمت های ناهموار با سنباده صاف و صیقلی می شود. سپس قطعات استیل مبل ها در پایه و دسته ها رنگ خواهد شد. لازم به ذکر است که رنگ به کار رفته برای مبلمان استیل با رنگ چوب متفاوت است.