مبل چرم یکی از انواع مبلمان است که ظاهری شیک و جذاب داشته ولی اگر درست به آنها رسیدی نکنیم طول عمرشان کم می شود. از این رو نگهداری از مبل چرم از اهمیت بالایی برخور دار است. در این مقاله به نمونه هایی از نحوه نگهداری از مبل چرم می پردازیم، با ما همراه باشید.

گردگیری مداوم مبل

گرد و خاک یکی مهمترین عوامل آسیب رسان به مبل چرم است بنابرین بهتر است هفته ای یکبار آنها را گردگیری کرد. اگر در مواقعی گرد به راحتی پاک نشد می توانید پارچه را مقداری نم کنید ولی به هیچ عنوان پارچه ی خیس را روی مبل چرم نکشید زیرا آب باعث آسیب به چرم شده وپس از مدتی پوسیده می شود.

پاک کردن درزهای مبل

درز های مبل یکی از محل هایی است که گرد و خاک زیادی در آنجا جمع می شود به همین دلیل باید آنجا بطور مرتب تمیز کرد و جارو کشید.

پاک کردن لکه های روی مبل

زمانیکه لکه ای روی مبل ایجاد میشود بلافاصله آن را با یک اسفنج یا پارچه خشک پاک نمایید که لکه جذب بافت چرم نشود. اگر لکه با پارچه خش پاک نشد میتوانید پارچه را مقداری مرطوب کنید برای پاک کردن لکه پارچه را روی آن نکشید زیرا باعث پخش شدن لکه روی سایر قسمت های مبل می شود و بهتر است به مدت چند ثانیه پارچه را روی لکه بگذارید تا جذب پارچه شود.

به روش بروشور خود مبل کار کنید

مبل را مطابق با بروشوری که کارخانه سازنده آن مبل داده است پا ک کنید. زیرا آن کارخانه باتوجه به شرایط و جنس آن مبل بروشور تهیه کرده است.

قرار ندادن مبل در معرض گرما و نور مستقیم خورشید

مبل را در محلی که در معرض نور مستقیم خورشید و منبع گرما است قرار ندهی زیرا این کار به آسیب زیادی به مبل وارد گرده و چرم مبل چروکیده می شود.

استفاده از اسپری مخصوص مبل چرم

زمانی که احساس می کنید رنگ مبل مقداری به سمت کدری رفته می توانید از اسپری های مخصوص مبل چرم استفاده کنید که باعث درخشندگی و شفاف شدن مبل می شوند. البته قبل از استفاده از اسپری باید مبل را با استفاده از پارچه ای نم دار گردگیری کنید.

سخن آخر

با استفاده از روش های بالا، طول عمر مبلمان خود را افزایش می دهید و همیشه مبلمانی شیک و تمیز خواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *