مبل چرم، یکی از انواع مبلمان است که سبکی مدرن و زیبا داشته که بسیار محبوبیت بالایی نیز دارد. از این مدل و سبک بیشتر در اداره ها و فضاهای رسمی استفاده کاربرد دارد هرچند در مکان های شخصی مانند خانه نیز استفاده می شود. مبل های چرم نسبت به سایر مبل ها، مقداری از حساسیت بالاتری برخوردارند که باید مراقبت های ویژه تری از آنها کرد اما به هرحال به مرور زمان ممکن است دچار آسیب شوند که در این صورت باید در اولین فرصت به آنها رسیدگی کرد و در صورت نیاز حتما به تعمیر آنها پرداخت. ما در این محتوا قصد داریم برخی از راه های تعمیر مبل چرم را به شما عزیزان بگوییم، با ما همراه باشید.

راه های خانگی تعمیر مبل چرم

1- استفاده از چسب چوب

چسب چوب یکی از راه های ترمیم بافت چرم مبل است که زمانی باید اینکارا انجام دهیم که متوجه تازه آسیب دیدن چرم، مانند پوسیده شدن آن می شویم و بلافاصله باید به تعمیر آن بپردازیم وگرنه اوضاع بدتر می شود.

1- نظافت چرم های آسیب دیده و پوسیده شده با استفاده از مقداری الکل و دستمالی پاکیزه 2- استفاده از چسب مخصوص و ریختن آن روی قسمت پایه ای که چرم روی آن قرار می گیرد 3- قرار دادن چرم ها روی قسمت پایه 4- فشار آوردن به چرم جهت پخش شدن چسب در تمام نواحی 5- تهیه رنگ مخصوص همان رنگ مبل 6- قرار دادنرنگ روی قسمت های آسیب دیده

2- تعمیر مبلی که دچار پارگی شده

زمانی مبل دچار پارگی می شود باید به سرعت آن را ترمیم کنیم زیرا در غیر این صورت میزان پارگی قطعا بیشتر شده کار تعمیر را دشوار تر می کند. برای اینکار باید به دنبال نمونه ای از چرم خود مبل برویم و آن را تهیه کنیم، سپس بعد از اینکه تهیه کردیم باید چرم تهیه شده را به دوقسمت برش دهیم به و یک قسمت را در بخش زیری قسمت پاره شده قرار داده و سپس روی آن را به چسب آغشته کنیم و بعد از آن قسمت دیگر چرم را روی چرم آغشته به چسب قرار دهیم که چسب بگیرد لازم به ذکر است که برای بهتر چسبیدن چرم ها باید وسیله را برای مدتی روی آنها قرار دهیم.

3- از بین بردن خط و خش روی مبل

هنگامی که مبل چرم دچار آسیب دیدگی از لحاظ خط و خش میشود، زیبایی و جذابیت آن، کاهش میابد. برای پاک شدن خط و خش روی مبل باید به شیوه ای درست و اصولی عمل کنیم. راه هایی برای محو شدن خط و خش وجود دارد که به آنها می پردازیم. اگر خط و خش کوچک باشد، می توانیم با سرکه آن را برطرف کنیم به این روش که ناحیه آسیب دیده را به سرکه آغشته کنیم و بعد با استفاده از پولیش، رنگ آن را ترمیم کنیم. و اگر خطو خش بزرگ باشد باید از رنگ مخصوص مبل استفاده کنیم.

جمع بندی

در این مقاله به نحوه ی ترمیم مبل چرم آسیب دیده به روش خانگی پرداختیم و امیدوارم با مطالعه ی این محتوا توانسته باشیم اطلاعاتی را در این زمینه به شما داده بدهیم.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *